Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Engraving --- Copper engraving --- Engravings --- Line-engraving --- Siderography --- Steel-engraving --- Graphic arts --- Prints --- Etching
Choose an application
Books --- Manuscripts --- Engraving --- Conservation and restoration --- Codices --- Nonbook materials --- Archival materials --- Charters --- Codicology --- Diplomatics --- Illumination of books and manuscripts --- Paleography --- Transmission of texts --- Library materials --- Publications --- Bibliography --- Cataloging --- International Standard Book Numbers --- Copper engraving --- Engravings --- Line-engraving --- Siderography --- Steel-engraving --- Graphic arts --- Prints --- Etching
Choose an application
Publishers and publishing --- Print dealers --- Art patrons --- Art publishing --- Illustrated books --- Engraving --- Art patronage --- English poetry --- History --- Publishing --- Printing --- Illustrations. --- Macklin, Thomas. --- Bible --- Patrons, Art --- Benefactors --- Art dealers --- Book publishing --- Books --- Book industries and trade --- Booksellers and bookselling --- English literature --- Arts patronage --- Business patronage of the arts --- Corporations --- Maecenatism --- Patronage of art --- Art and industry --- Copper engraving --- Engravings --- Line-engraving --- Siderography --- Steel-engraving --- Graphic arts --- Prints --- Etching --- Art --- Macklin, T. --- Macklin, --- Macklin
Choose an application
L'inventaire des premières gravures italiennes regroupe plus de huit cents estampes exécutées au quattrocento et au début du cinquecento, toutes reproduites, à l'exception des doubles. Ce fonds exceptionnel – l'un des plus considérables avec ceux du British Museum et de l'Albertina – compte un grand nombre d'œuvres uniques ou rarissimes parmi lesquelles la plus ancienne gravure italienne connue, une épreuve de nielle (plaque d'orfèvrerie), datée de 1452. C'est sous cette forme que l'estampe apparaît en Italie, dans les ateliers d'orfèvres de Florence. Elle connaît une évolution rapide dans les cités artistiques : Florence, Ferrare, Mantoue, Milan, Venise, Vicence, Bologne, Rome. Technique de reproduction et de multiplication de l'image, ce nouveau média utilisé par des orfèvres, des miniaturistes, des peintres, des artisans, parfois de grands maîtres, tels Pollaiuolo et Mantegna, devient un moyen d'expression artistique autonome. Imprégnés de l'idéal esthétique de la Renaissance, les graveurs affirment leur créativité par les valeurs subtiles du noir et du blanc, la recherche de la beauté formelle, l'expressivité de la ligne, le jeu de l'ombre et de la lumière, le sens de l'espace dans la feuille. Leur production facilite la diffusion du langage visuel de la Renaissance et de l'iconographie, de la culture humaniste. Les thèmes profanes se multiplient. Les mythes classiques servent souvent des allégories moralisatrices philosophiques. Les figures fascinantes inspirées de l'antique (satyres, tritons et néréides, centaures, monstres marins), les grotesques et les statues romaines récemment découvertes, animent un univers surnaturel et fantastique, proche de notre sensibilité. Cet inventaire comporte une introduction illustrée – synthèse historique et artistique des débuts de l'estampe en Italie – suivie par l'historique détaillé du fonds du Cabinet des estampes. Les œuvres sont classées par école ou par graveur, chaque ensemble étant précédé d'un texte de…
Graphic arts --- Bibliothèque nationale de France --- anno 1400-1499 --- anno 1500-1599 --- Italy --- Visual Arts --- Art, Architecture & Applied Arts --- Print Media --- 769 <44 PARIS> --- 76 <45> "14" --- 76 <45> "15" --- Engraving --- -Engraving, Italian --- Engraving, Renaissance --- -Renaissance engraving --- Italian engraving --- Copper engraving --- Engravings --- Line-engraving --- Siderography --- Steel-engraving --- Prints --- Etching --- Prentenverzamelingen--Frankrijk--PARIS --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--15e eeuw. Periode 1400-1499 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- Bibliotheque nationale de France. Departement des estampes et de la photographie --- Engraving, Italian --- -Prentenverzamelingen--Frankrijk--PARIS --- 76 <45> "15" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--16e eeuw. Periode 1500-1599 --- 76 <45> "14" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Italië--15e eeuw. Periode 1400-1499 --- 769 <44 PARIS> Prentenverzamelingen--Frankrijk--PARIS --- -Italian engraving --- Renaissance engraving --- Bibliothèque nationale de France. --- Bibliothèque nationale (France). --- Bibliothèque nationale de France --- Renaissance --- gravure italienne --- Quattrocento --- estampes --- Cinquecento --- inventaire --- reproduction de l'image
Choose an application
Die bedeutendsten Architekten seiner Zeit vertrauten Jean Marot ihre Entwürfe an, und er verstand es, selbst ihren flüchtigen Ideen Dauer zu verleihen. Darum ist Jean Marots druckgraphische Dokumentation der französischen Baukunst des 17. Jahrhunderts für die Architekturgeschichte von immensem Wert. Bislang wurde sein Schaffen jedoch weitgehend auf diese dienende Rolle reduziert.Kristina Deutschs Monographie widmet sich nun erstmals der kreativen Seite seines Werks und beleuchtet Marots zuweilen ungemein freien Interpretationen fremder Zeichnungen. Anhand der wichtigsten graphischen Serien – vor allem seiner Radierungen zum Louvre – arbeitet sie die Parameter heraus, welche die ästhetische Inszenierung eines Bauwerks prägen. The most important architects of his time entrusted Jean Marot with their designs, and he knew how to give their ethereal ideas lasting tangibility. Which is precisely why Jean Marot’s prints, documenting 17th century French architecture, are of immense value to architectural history. And until today, his work has mainly been reduced to the role of a service rendered. Kristina Deutsch’s monograph is the first attempt to shift focus to the creative side of his work and sheds light on Marot’s sometimes extraordinarily free interpretations of drawings by other artists. Based on his most significant series of prints -and especially his etchings regarding the Louvre - Deutsch makes a detailed presentation of the parameters that characterize the aesthetic presentation of a structure.
Architectural drawing --- Engravers --- Engraving --- Metal engravers --- Artists --- Printmakers --- Copper engraving --- Engravings --- Line-engraving --- Siderography --- Steel-engraving --- Graphic arts --- Prints --- Etching --- Drawing, Architectural --- Plans --- Architectural design --- Communication in architectural design --- Drawing --- Mechanical drawing --- History and criticism --- Marot, Jean, --- Marot, I. --- E-books --- History and criticism. --- 1600-1699 --- France. --- Bro-C'hall --- Fa-kuo --- Fa-lan-hsi --- Faguo --- Falanxi --- Falanxi Gongheguo --- Farans --- Farānsah --- França --- Francia (Republic) --- Francija --- Francja --- Francland --- Francuska --- Franis --- Franḳraykh --- Frankreich --- Frankrig --- Frankrijk --- Frankrike --- Frankryk --- Fransa --- Fransa Respublikası --- Franse --- Franse Republiek --- Frant͡ --- Frant͡s Uls --- Frant͡sii͡ --- Frantsuzskai͡a Rėspublika --- Frantsyi͡ --- Franza --- French Republic --- Frencisc Cynewīse --- Frenska republika --- Furansu --- Furansu Kyōwakoku --- Gallia --- Gallia (Republic) --- Gallikē Dēmokratia --- Hyãsia --- Parancis --- Peurancih --- Phransiya --- Pransiya --- Pransya --- Prantsusmaa --- Pʻŭrangs --- Ranska --- República Francesa --- Republica Franzesa --- Republika Francuska --- Republiḳah ha-Tsarfatit --- Republikang Pranses --- République française --- Tsarfat --- Tsorfat
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|